Consejos y avisos

6/6/20

La ruta del Ribero, Adolfo Rego


 Documento con "gran valor Histórico" en el que figuran los “Santuarios” Ourensanos más visitados.

La vuelta al Ribero,
 un regalo de Adolfo Rego
En estos días de confinamiento, un buen amigo que es Adolfo Rego, ha recuperado en su prodigiosa memoria un recuerdo de aquellos años 50-60 en el viejo Ourense. La culpa fue de otro gran Ourensano, Carlos Trapote. Entre los dos recuperaron lo que fue un momento de nuestra historia local, en el que las costumbres sociales eran otras.  Ya en otro  articulo os hablaba de aquellos días en los que funcionarios, comerciantes y demás trabajadores, hacían un hueco al salir de su trabajo antes de entrar en sus casas a comer para dar una vuelta por la zona de vinos (con el habitual enfado de sus esposas y o madres en cada caso).
   De esa época pero en horario de tarde cuando ya había mas tiempo, es el recuerdo que Adolfo y Carlos nos traen hoy.    Y con vuestro permiso  tal y como me lo cuentan os lo muestro.


                                                                                                           Meu baril amigo Rafael Salgado
Con grande ledicia, lein os dous artigos que o xornal La Region publicou o dia 1° de Maio, o teu, coma sempre garimoso e de ensino. O de Carlos Trapote de belida lembranza. Seu artigo faime lembrar de cousas agachadas na memoria.
Volve a min aquela volta o Ribeiro, de aquel,nunca esquecido gaiteiro da Coral de Ruada Virxilio, aquel de as catro cousas de Ourense que non ten o Mundo enteiro "tres xa coñecidas, e o bon viño do Ribeiro". E volve tamen a remembranza de aquela murga dos antroidos nos anos trinta e catro e trinta e cinco, murga de moita sona en aqueles tempos, que dirixia un tal Gutierrez (nota mia Ramón Gutierrez Parada), con grande público ollei sua autuacion na Praza Maior de Ourense no ano 35,foi a única vez.
Pois ven, querido Rafael, xunguido a esta vai fotocopia de esa  "Volta o Ribeiro" do Virxilio da cal fala Carlos Trapote,en canto a cantiga popular que enmenta,  coido que, sin aseguralo, seus autores foron compoentes da antes citada murga, as estrofas que cita ,estan dentro da cantiga de presentacion da "comparsa" que,con lagunas, mais ou menos recordo.  Seu principio

Ayer hemos llegado, si señor, en el expres, y como ven Uds , Si señor, hemos llegado bien. Al pasar por el puente, si señor, nos sorprendio, un guardia de consumos con tilin, que a todos nos registró, al de los platillos le palpó los dedos y al del clarinete le tocó los hue..sos y con el del bombo tanto se entusiasmó, que hecho mano a la "maza" y de tanto meneo se la estropeo si señor"

 Despois de esto faguia a presentacion dos componentes,que mais ou menos recordó:

 El que toca el bombo, nació en Peares,y por eso vino a estos carnavales, el que está a su lado, es un bombero, toca el clarinete con mucho salero, el del trompetin, Don Serafín , el del saxofón es Don Trifón y el que dirige esta Murga ya lo ven Uds. es su servidor.

 esto último (el que dirige esta murga, cantabano todos, logo ,calaban e con voz de falsete, quitando o chapeau Gutiérrez decía : es su Servidor"

En canto a ponte da burga, perteñecia a outra das suas autuacios, ésta, en galego

"E o pasar por a ponte da burga, o primeiro que chama a atención,e un gran edificio de pedra, e a praza que esta en construción.Mil anos fai ,que a principiaron,e ahora toca xa o seu fin,e seravos no ano 35 ou seravos no ano dous mil, ten a seu lado o Matadeiro,o mais fermoso, do mundo enteiro,na sua clase,e o superior,solo que o pobre, vaia por Deus,xa cria silvas en derredor. Paraba pa para paraba

E nestas verbas mal enfiadas vai canto recordo, disimula si me trabuco en algo, pero no certo
de que puxen toda miña sinxeleza.
                                                          Forte aperta Nigran , Mes de Maria e das Frores do ano 

     Deduzco por el hecho de que Carlos y Adolfo recuerden con tanta claridad estas estrofas e historias, que en aquel Ourense la afición por el canto de taberna era algo notorio.




*el artículo de Carlos Trapote es el publicado en La Región el día 2 de Mayo, Relatos en la lejanía “taza, chichimoni y copla”.

No hay comentarios: