Consejos y avisos

28/6/12

Jose Perille Garra (por Mary Cruz Bangueses Covelas)


Despois dunhas entradas de descanso, engadimos hoxe outro personaxe da fotografía que dende hai unhas semanas estamos a intentar completar.
Teño que agradecer á miña amiga Ana Malingre, que servise de intermediaria con Mary Cruz Bangueses para que nos facilitase estes interesantes datos da biografía de Don José Perille.
Aproveito para recomendarvos a lectura do libro que acaba de publicar Mary Cruz co respaldo da Deputación Provincial, "O Pazo de Piñor". E de paso se quere compartir algunha entrada falándonos da súa obra, ten o blog á súa disposición. Grazas.


JOSÉ PERILLE GARRA

Nació en 1896 en la localidad de Ponteareas, provincia de Pontevedra, hijo de Andrés Perille Orozco, natural de Santa María de Neda ( Ferrol) y Elisa Garra Castellanzuelo.
Se trasladó a vivir a la ciudad de Ourense, cuando su padre se estableció en esta ciudad, como comerciante de ferretería, en la calle del Progreso.
José Perille continuó con los negocios familiares y con diversas actividades mercantiles, entre las que destaca, la fundación de la línea de transporte de viajeros por carretera, de Ourense a Verín.
Fundó con Manuel Fernández Borrajo y David Fernández, el  famoso cine “Xesteira”, de la ciudad de Ourense, hoy trasformado en  establecimiento de hostelería.
Se casó con la oriunda de Rivadavia, María Luisa Rivera.
 José Perille Garra,  firmó en compañía de Vicente Risco, José Fernández Borrajo, José Antonio Varela, Isidoro Guede , José Luis Parente , José Goyanes y Ángel Martínez  Doval , el manifiesto de la “Dereita Galeguista” de Ourense  , que se hizo público en el “Heraldo de Galicia” de Ourense, el 10 de febrero de 1936.
Durante 35 años fue vicecónsul de Portugal,  en la provincia de Ourense.


O Taller de Perille nas actuais Galerias Centrais, unha das fotografias que nos deixou o xenro de Paco Ropero (Paco Paco)

No hay comentarios: